Зміст
Що таке репутація відправника (Email Sender Reputation) та що на неї впливає?
Репутація відправника масових розсилок формується на основі різних факторів та поведінки. Це оцінка історії домену та IP адреси, практика використання «сендера», загальна репутація в очах ISP/ESP (Internet Service Provider/Email Service Provider), фільтрів спаму та наявність в «блеклистах».
Репутацію відправника зазвичай визначають шляхом аналізу багатьох факторів, зокрема:
- Дотримання найкращих практик відправки розсилок: ESP оцінюють такі фактори, як кількість надісланих листів, частота та послідовність відправок. Сендери, які дотримуються найкращих практик, витримують більш-менш послідовний графік відправки email-розсилок та мають низький рівень скарг, швидше за все, матимуть позитивну репутацію.
- Скарги на спам: якщо одержувачі позначають ваші розсилки як спам, це негативно впливає на репутацію відправника. Висока кількість скарг на спам може призвести до того, що електронні листи будуть фільтруватися або блокуватися ISP. Рекомендовано тримати показник скарг на спам на більше 0,1–0,2 %.
- Показники взаємодії користувачів з вашими розсилками: ESP також враховують показники залучення, такі як Open Rate, Click Rate. Висока зацікавленість вказує на те, що ваші підписники вважають листи цікавими та цінними, що може сприяти позитивній репутації.
- Bounce Rate (Показник відмов): відхилені листи, які не потрапляють до підписників через недійсні email адреси чи інші проблеми, можуть вплинути на репутацію відправника. Високі показники відмов можуть свідчити про погану гігієну вашої бази підписників або потенційну поведінку як «спамера». Рекомендуємо ознайомитися з покроковим гідом, як знизити Bounce Rate.
- Наявність в найпоширеніших чорних списках: якщо IP-адреса або домен відправника внесено до одного чи кількох чорних списків, це може значно зашкодити його репутації. Чорні списки відстежують і ідентифікують відправників, пов’язаних зі спамом, фішингом або іншими шкідливими діями.
- Окрім факторів, згаданих раніше, на репутацію відправника email-розсилок впливають такі протоколи автентифікації, як SPF, DKIM і DMARC. Ці протоколи допомагають перевірити автентичність і цілісність email розсилок відправника, зменшуючи ймовірність спуфінгу, фішингу та інших шкідливих дій.
Підтримання гарної репутації відправника має вирішальне значення для успішного доставляння ваших email кампаній до підписників. Позитивна репутація збільшує ймовірність потрапляння листів до одержувача.
Додатково можна використати наш невеличкий гід, який на першому етапі взаємодіє з вашими підписниками email-розсилками може допомогти уникнути погіршенню репутації.
ТОП-5 сервісів для контролю за репутацією домену чи IP-адреси
Ми підібрали 5 найпопулярніших сервісів, за допомогою яких можна перевірити репутацію відправника email-розсилок (домену та IP адреси відправника):
SenderScore.org
SenderScore.org — загально відомий сервіс, який надає оцінку репутації відправникам листів. Щоб визначити репутацію відправника, він оцінює такі фактори, як обсяг відправок, показник скарг на спам та показник потрапляння на спам-пастки.
Barracuda Reputation Block List (BRBL)
BRBL — це безкоштовний загальнодоступний Blacklists сервіс, який допомагає ідентифікувати IP-адреси, відомі тим, що вони надсилають спам, фішинг або інші зловмисні листи. Ви маєте змогу перевірити, чи IP-адреса відправника вказана в BRBL, щоб оцінити його репутацію.
Talos Intelligence
Talos Intelligence пропонує комплексну послугу пошуку відправника та його репутації за доменом або IP адресою. Він надає оцінки репутації на основі різних факторів: історія попередніх відправок, репутація домену та показники залучення. Він також пропонує додаткові функції безпеки для захисту від загроз з email розсилок.
MX Toolbox
MX Toolbox пропонує ряд інструментів, пов’язаних із доменом чи IP адресою відправника, зокрема перевірки відправника на наявність в чорноних списках, коректність налаштування DNS записів SPF, DKIM та DMARC.
GlockApps
GlockApps – це сервіс моніторингу доставляння email-ів та репутації відправників, яка пропонує комплексний набір інструментів для перевірки. Він надає докладні звіти про автентифікацію відправника, вміст спаму в ваших розсилка, наявність в чорних списках та детальний звіт про те, куди ваші листи потрапляють при відправці: в спам, в папку Вхідні, в папку Промоакцій. За допомогою GlockApps ви маєте змогу детально зануритися в те, що відбувається коли ви натискаєте кнопку «Відправити email-кампанію» умовно.
Ці служби можуть надати повну картину про репутацію відправників. Це допоможе вам уникнути в майбутньому потрапляння у спам, погіршення репутації вашого домену та IP адреси. Рекомендується використовувати кілька інструментів і порівнювати результати для точнішої оцінки.
Більш детально про доставляння email-розсилок можна ознайомитись в даній статі.