Почнемо з Delivery Rate (коефіцієнт доставки електронної пошти) — це здатність електронної пошти надходити у поштову скриньку одержувача. Delivery Rate часто вимірюється як відсоток листів, прийнятих Internet service provider (або коротко ISP).

Доставка листів також пов’язана з розміщенням електронної пошти — чи надходить електронний лист у головну скриньку (Primary), на вкладку промоакції (Promotions) чи вкладку соціальних мереж (Social) чи папку зі спамом.

Чому важливо слідкувати за доставкою розсилок?

Email-маркетологи використовують можливість доставки листів, щоб з’ясувати, чи надходять їхні листи до клієнтів. Доставка Email листів надзвичайно важливе для кожного бізнесу. Неможливість охопити клієнтів знижує ефективність маркетингової електронної пошти.

Коли ви надсилаєте електронний лист своїм користувачам, ви хочете, щоб вони відкрили його та зробили якусь цільову дію. Але що робити, якщо ваш лист навіть не потрапить до почтового аккаунту користувача? Це змушує вас виглядати погано для своєї аудиторії та вашого провайдера або поштової служби.

Навіть якщо у вас 98% доставлення з 1000 користувачів, це означає, що 20 людей ніколи не побачать вашу електронну пошту. Навіть при доставлянні 98% у вас може бути Open Rate лише 20-40%. Одразу виникає питання — куди йдуть ці листи? Ймовірно, ваше повідомлення могли загубитися у папці спаму! Саме тому існує ще термін Deliverability Rate.

Deliverability Rate — це коефіцієнт доставки, який показує кількість листів, які надходять до вхідних.

Насправді немає простого способу дізнатися, куди лист потрапив і чому, тому про коефіцієнт доставки можна лише припустити. Однак є декілька рекомендацій, які ви можете зробити! Завжди зосереджуйтеся на кінцевій меті — переконатися, що кожна особа у вашому списку розсилки має можливість відкрити ваші листи – це означає потрапляння безпосередньо в папку “Вхідні”.

Зараз зосередимося на деяких рекомендаціях, незалежно від того, чи хочете ви переконатися, що ваш коефіцієнт доставки (Deliverability Rate) залишається високим, або ви помітили зниження кількості листів, які надходять до вхідної скриньки вашого підписника.

Який показник доставки електронної пошти задовільний?

Гарний коефіцієнт доставки (Deliverability Rate) електронної пошти зазвичай перевищує 95%. Ви можете використовувати різні маркетингові платформи для відправки електронної пошти, такі як eSputnik, SendinBlue, ActiveCampaign, Sendpulse та інші, щоб побачити точний відсоток ваших листів, які були доставлені, відкриті або повернуті.

Звичайно, 100% доставки листів до ваших підписників ідеально, але нереально, тому просто переконайтеся, що ваш показник тримається якомога вище!

Багато факторів залежить від доставки електронної пошти, багато з яких ви можете контролювати, але також деякі, на які ви не можете сприяти, наприклад, перебої в роботі, переповнена скринька підписника або інші технічні проблеми.

Давайте розберемося, що саме впливає на доставку електронної пошти, а потім поговоримо про те, як ми можемо уникнути або виправити низькі показники доставки!

Що таке відхилення електронної пошти (Email Bounce)?

Кожного разу, коли електронний лист не надходить до підписника, будь то папка «Вхідні», інша вкладка чи папка зі спамом, воно вважається відхиленим, і користувач ніколи не побачить його. Коротше кажучи, відхилена електронна пошта (Email Bounce) — це та, яка не досягла поштової скриньки користувача.

Кількість відхилоної пошти рахується за допомогою показника Bounce Rate — це відсотковий показник відхиленої пошти від загальної кількісті відправлених листів.

Важливо знати, що є два типи Email Bounce: Soft Bounce та Hard Bounce.

Що таке Soft Bounce?

Soft Bounce — це тимчасова проблема з доставкою електронної пошти через те, що зазвичай можна вирішити, наприклад, переповнену папку вхідних або поштовий сервер тимчасово не відповідає.

Soft Bounce приклад

Інтернет-провайдери та поштові сервери спостерігають за значними стрибками в обсязі надсилання, оскільки це може бути ознакою того, що ваш домен та відправника зламано або він використовується для спаму. Тобто, раптове збільшення відправок листів може спричинити велику кількість відмов.

Наприклад, якщо ви постійно надсилали 1 електронний лист на тиждень 1000 підписникам, а потім щодня намагалися надсилати електронний лист цим самим користувачам — це означає збільшення обсяг надсилання в 7 разів протягом тижня, і, швидше за все, ваш показник відмов збільшиться. На щастя, є способи обійти це, якщо вам потрібно надіслати більшу кількість електронних листів за короткий період.

Що таке Hard Bounce?

Hard Bounce — це постійний тип відмов, який означає, що щось не так з адресою електронної пошти, до якої ви намагаєтеся відправити лист. Часто це відбувається через те, що електронна адреса більше не існує.

Hard Bounce приклад

Hard Bounce є ознакою того, що ви повинні видалити цю адресу електронної пошти, і це не вплине на вас занадто сильно, але якщо ви постійно отримуєте Hard Bounce — це буде сигналом вашому провайдеру, що ви не дотримуєтесь належної гігієни контактної бази та почне шкодити вашій репутації та доставці електронної пошти.

Що впливає на доставку електронної пошти?

Такі фактори, як репутація відправника, аутентифікація та потрапляння в чорний список, є поширеними причинами низької доставки електронних листів. Для підтримки високої доставки дуже важливо чітко розуміти, який лист ви надсилаєте, і кому ви його надсилаєте.

Давайте зануримося в ці фактори трохи докладніше.

Репутація відправника електронної пошти має значення

Все, про що ми говоримо в цій статті, зводиться до одного: показника репутації відправника електронної пошти. Чим нижчий рейтинг вашої репутації відправника, тим менша ймовірність того, що ваша електронна пошта потрапить до скриньки користувача. Щоб визначити, чи варто довіряти вашій електронній пошті, репутація розраховується на основі алгоритму багатьох різних факторів.

Доставлення вашої електронної пошти визначається в значній мірі на основі репутації, як і місце, куди ваша електронна пошта доставляється. Низька репутація відправника може означати, що ваші листи відправлять до папки Спам, а надзвичайно низька репутація знизить вашу доставку до нуля.

Інші типи репутації — це репутація домену, яка пов’язана з доменом, з якого ви надсилаєте листи, і репутація IP, яка впливає на доставку для конкретних IP-адрес, з яких ви надсилаєте електронні листи.

Потрібно приділяти максимальну увагу як репутації домену, так і репутації IP-адреси, яку ви використовуєте для відправки листів.

Аутентифікація важлива – використовуйте SPF і DKIM

Аутентифікація електронної пошти дозволяє провайдерам вирішувати, чи є надіслана електронна пошта законною чи ні. Якщо домен, з якого надсилається електронна пошта, не є справжнім доменом відправника, відбувається якесь «маскування», можливість доставки зменшиться.

SPF та DKIM

Інструменти SPF (Sender Policy Framework) і DKIM (DomainKeys Identified Mail) часто використовуються для аутентифікації електронної пошти. Наприклад, ви можете використовувати засіб перевірки аутентифікації DKIM і SPF від MXToolBox, щоб переконатися, що ваші електронні листи завжди правильно перевіряються.

Що таке SPF і DKIM?

SPF

SPF (Sender Policy Framework) — це тип аутентифікації електронної пошти, який використовується для перевірки листа електронної пошти та переконання, що воно насправді надходить від авторизованого поштового сервера. Коли електронний лист надсилається, він перевіряється зі списком авторизованих IP-адрес, які дозволено використовувати сумісно з цим доменом. SPF часто використовується для виявлення підробок і запобігання спаму.

SPF запис унеможливлює підробку адреси електронної пошти, оскільки будь-який лист із підробленою адресою, що надходить із не авторизованої IP-адреси, буде відхилено поштовим сервером.

DKIM

Іншим поширеним типом аутентифікації електронної пошти є DKIM (DomainKeys Identified Mail). Це дає можливість легко перевірити справжність електронного листа. Це здійснюється за допомогою ключів шифрування та цифрових підписів для перевірки та підтвердження електронної пошти.

Основною функцією цього типу аутентифікації є виявлення та запобігання спуфінгу та фішингу. На відміну від SPF, автентифікація DKIM з’являється в самому електронному листі, що допомагає запобігти відповіді одержувача на незаконні листи.

Недоліки аутентифікації

Однак важливо знати, що під час використання аутентифікації можуть виникнути деякі ускладнення, особливо коли електронна пошта пересилається за межі визначеного домену.

Електронні листи, які відправляються з використанням SPF, можуть бути відхилені поштовим сервером. Ця проблема з розвитком поштових провайдерів зникає, оскільки все більше серверів використовують внутрішню схему під назвою SRS (Sender Rewriting Scheme).

Тепер, коли ви освоїли основи аутентифікації електронної пошти, який метод вам слід використовувати, щоб захистити швидкість доставки?

Чи варто використовувати SPF чи DKIM?

Відповідь полягає в тому, що вам потрібно використовувати обидва. Вони працюють разом і забезпечують найкращий спосіб аутентифікації ваших листів і запобігання надсилання нелегітимних листів з вашого домені.

Також аутентифікація допомагає запобігти потрапляння до спаму та підвищити вашу репутацію відправника!

Останнє, на що варто звернути увагу щодо аутентифікації, — це підробка електронної пошти. Це коли хтось намагається надіслати електронний лист з вашої адреси відправника, а ви про це не знаєте. Був час, коли відправка такого електронного листа була простою для всіх, хто хоч трохи розбирався у технічних аспектах аутентифікаціх, але, на щастя, завдяки їй більшість серверів електронної пошти вміють ловити зловмисників та або взагалі не пропускати їх, або перерозподіляти їх прямо в папку зі спамом.

Інфраструктура потових провайдерів

Незважаючи на те, що вся електронна пошта перебуває у «хмарі», поштові провайдери все ще працюють від апаратного та програмного забезпечення. Ця інфраструктура впливає на якість доставки, і її може бути складно налаштувати самостійно. Ось чому більшість компаній покладаються на інструменти автоматизації, такі як SendInBlue, eSputnik, Sendpulse тощо, з надзвичайно надійною інфраструктурою, яка може обробляти великий обсяг електронної пошти.

Низький Open Rate

Всі ми бажаємо мати Open Rate 95%, як і Delivery або Deliverability Rate. Але для багатьох відправників хороший показник відкриття лише трохи перевищує 20%. Будьте обережні, якщо він впаде нижче цього показника.

При відсотках від 15% до 19% ви можете навіть не помітити різниці, але ваш ефективність email каналу та бізнесу може різко впасти. Якщо це сталося, спробуйте з’ясувати причину низького Open Rate. Ваші листи потрапляють у спам? Зміст листа не актуальний?

Однак, коли Open Rate опускається нижче 15%, ви повинні негайно пропрацювати ваш список підписників для розсилки. Це може бути викликано однією з проблем, згаданих вище, або у вашому списку може бути багато неіснуючих адрес електронної пошти, які потрібно видалити.

Якщо з будь-якої причини ваш Open Rate впаде нижче 10%, це може надати провайдерам сигнал, що щось дійсно не так з тим, що ви надсилаєте, або зі списком ваших підписників, або вмістом листа, і у вас у майбтньому можуть виникнутьисерйозні проблеми з доставкою. Найчастіше це відбувається, коли відправник навмисно розсилає спам або використовує придбані списки.

Ваша електронна пошта потрапляє в папку «Спам» – що тепер?

Коли ваші листи надсилаються безпосередньо в спам, вони технічно доставляються, але репутація відправника падає та користувач, ймовірно, ніколи не прочитає вашого листа. Як насправді листи потрапляють у спам? Є дві основні причини: скарги на спам і спам-пастки.

Потрапляння у спам

Скарга про спам

Більшість поштових провайдерів сьогодні, таких як Gmail або Outlook дозволяють своїм користувачам помічати отримані листи як спам. Цей підхід можна вважати не ідеальним, оскільки людина може повідомляти навіть про листи, які не являються спам.

Гарна новина полягає в тому, що потрібно більше ніж один підписник, який поскаржиться на ваші листи, щоб вплинути на доставку! Таким чином, поки ви надсилаєте високоякісний контент, якого очікують ваші підписники, у вас буде низький рівень скарг на спам, тому не хвилюйтеся.

Ми торкнемося цієї теми нижче, але ви ніколи не повинні купувати або орендувати базу підписників, оскільки це дуже ймовірно негативно вплине на вашу доставку.

Спам-пастки

Спам-пастка — це адреса електронної пошти, яка зазвичай належить провайдеру з єдиною метою — зловити відправників, які додають адреси електронної пошти до свого списку без підтвердження. Якщо до вашого списку користувачів додано спам-пастки, це дуже негативно відобразиться на вашій репутації, а отже, і на вашій доставці.

Якщо ви додали багато цих пасток, як правило, шляхом отримання бази користувачі без їх згоди, ваша репутація різко впаде.

Коротше кажучи, будь-якою ціною уникайте цих спам-пасток!

Що станеться, якщо відправник потрапив до чорного списку?

Чорні списки (Blacklists) — це онлайн-бази даних, у яких зберігаються адреси електронної пошти, про які було повідомлено, що вони містять забагато спаму або надсилають електронні листи в занадто багато спам-пасток. Поштові провайдери використовують ці чорні списки, щоб визначити, чи слід прийняти листи та надіслати їх користувачу чи видалити їх одразу.

Як не потрапити в чорний список

Найпростіший спосіб уникнути потрапляння в чорний список — це завжди надсилати високоякісний релевантний контент підписникам, які погодилися його отримувати.

Деякі з причин, чому ви можете опинитися в чорному списку, — це високий показник відмов (Bounce Rate), та непостійний обсяг надсилання.

Якщо ви стурбовані тим, чи потрапили ви в чорний список, або просто хочете переконатися, що це не так, ви можете спробувати безкоштовний інструмент MXToolbox. Він перевіряє найпопулярніші бази чорних списків на наявність в них вашого відправника.

Заходи, які допоможуть уникнути поганої доставки електронної пошти

Існує багато способів виправити та покращити доставку Email розсилок. Ви можете уникнути проблем із доставкою листів, регулярно очищаючи свю базу підписників, надсилаючи високоякісний контент та впроваджуючи Double Opt-In.

  • Перевірте можливість доставки та репутацію

Перевірте репутацію на mail-tester.com та isnotspam.com і отримайте пораду щодо покращення.

Використовуйте MXToolbox для більш надійного набору інструментів для перевірки аутентифікації та репутації.

  • Завжди надсилайте привабливий контент

Перше, що ви повинні зробити, якщо ви помітите, що ваші показники Open Rate, Bounce Rate або Deliverability Rate не в нормі, – це проаналізувати та переконатися, що контент, який ви надсилаєте, є високоякісним. Якщо їм байдуже, що ви надсилаєте, вони, швидше за все, проігнорують лист або повідомлять про спам.

  • Додайте посилання для відписки

Був час, коли бізнес дуже часто не додавав посилання для відписки у лист. На щастя, часи змінилися, і тепер потрібно, щоб кожен лист містив посилання для відписки.

Як мінімум, розташуйте посилання для відписки внизу листа разом із рештою інформації про вашу компанію.

  • Практикуйте належну гігієну електронної пошти

Якщо ви будете гігієни бази підписників, у вас менша ймовірність знизити ваш показник доставки листів!

Ви повинні часто переглядати та видаляти неактивних підписників, щоб уникнути високих показників невідкриття та відмов. Якщо ваші листи постійно повертаються назад або залишаються невідкритими, постраждає ваша репутація відправника, а потім і ваша доставка.

  • Завжди отримуйте згоду на відправку (Бажано Double Opt-In)

Ми вже неодноразово зазначали, що ви ніколи не повинні купувати базу підписників чи використовувати чиюсь адресу без згоди. Це один із найшвидших способів знизити продуктивність і потрапити в чорний список.

Що таке Single Opt-In та Double Opt-In?

Single Opt-In вимагає від користувача виконати одну дію, щоб стати підписником, наприклад, надіслати форму.

Хоча це один із способів отримати згоду, бувають випадки, коли людина може не усвідомлювати, для чого вона надає свою електронну пошту. Ось чому Double Opt-In зазвичай вважається найкращою практикою.

Подвійна згода (Double Opt-In) вимагає від користувача виконати дві дії, щоб стати підписником. Підписник спочатку надсилає форму, а потім підтверджує свою підписку за допомогою посилання в електронному листі, надісланому йому.

Single Opt-In та Double Opt-In

Як отримати найкращу доставку

Можливість доставки листів має безперервний цикл, тому чим більше ваші підписники взаємодіють з вашими листами, тим кращим стає можливість доставки у папку Вхідні. Обов’язково відстежуйте показники взаємодії з електронною поштою, тобто кліки (Click Rate), відкриття (Open Rate) та відмови (Bounce Rate), щоб переконатися, що ви надсилаєте потрібний контент людям у потрібний час.

Avatar photo
Про автора

Mykyta Hontar

Retention Manager at Devart

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *